Ευεξία για το σώμα μας!


Ευεξία για το σώμα μας και μόνο


Το να προσέχουμε την διατροφή μας δεν είναι μόνο θέμα βάρους αλλά περισσότερο φροντίδας!

Τρεφόμαστε και έτσι προμηθεύουμε το σώμα μας με ενέργεια και θρεπτικά συστατικά για την λειτουργία του. Δίνοντας προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες στο καθημερινό μας διαιτολόγιο μπορούμε να νιώσουμε πιο ανάλαφροι και αποτελεσματικοί, υγιείς, γεμάτοι αυτοπεποίθηση και ευεξία.

Να μερικές συμβουλές για να πετύχουμε την καθημερινή ευεξία που όλοι μας επιδιώκουμε

  • Καταναλώνετε ένα πρωινό πλήρες σε θρεπτικά συστατικά. Έτσι φορτίζετε τις μπαταρίες και δίνετε ενέργεια στον εγκέφαλο και το σώμα σας για να εκτελέσει βασικές λειτουργίες. Το 53% των Ελλήνων παραλείπει πρωινό και δεκατιανό ενώ μόνο 4 στους 10 λαμβάνουν κανονική ποσότητα πρωινού.
  •  Μην αφήνετε το στομάχι σας άδειο για πολλές ώρες. Η κατανάλωση συχνών γευμάτων μέσα στη μέρα μας βοηθά να νιώθουμε ενέργεια κάθε ώρα της ημέρας, μας γλιτώνει από «εκνευριστικές» και «βασανιστικές» λιγούρες και βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικούς βάρους.
  • Αποφύγετε τα «βαριά» γεύματα το βράδυ. Με ελαφρύ στομάχι θα απολαύσετε ποιοτικότερο ύπνο και θα ξυπνήσετε νιώθοντας ξεκούραστοι και έτοιμοι να τα βγάλετε πέρα σε μια απαιτητική ημέρα.
  • Είμαστε κατά 60% νερό. Μην το στερείτε λοιπόν από τον οργανισμό σας. Η σωστή ενυδάτωση ενισχύει το αίσθημα της ευεξίας και συμβάλει στη μείωση του άγχους, ενώ αντίθετα η αφυδάτωση οδηγεί σε κόπωση, ευερεθιστότητα ακόμη και πονοκέφαλο. Πίνετε λοιπόν καθημερινά 1,5-2 λίτρα νερό!
  • Κάντε μία «ένεση» βιταμινών και ιχνοστοιχείων που θα τονώσει τον οργανισμό σας αναμιγνύοντας φρούτα σε δροσιστικά smoothies. Τολμήστε διαφορετικούς συνδυασμούς και ανακαλύψτε τη δική σας αγαπημένη γεύση.
  • Προσθέστε φρούτα και λαχανικά στο διαιτολόγιό σας. Όχι μόνο έχουν λίγες θερμίδες αλλά θα σας χορτάσουν και θα σας δώσουν βιταμίνες, νερό και ιχνοστοιχεία. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει την κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων, περίπου δηλαδή 400γρ, φρούτων και λαχανικών ημερησίως
  • Καταναλώνετε προϊόντα ολικής αλέσεως. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που ενισχύουν το αίσθημα κορεσμού και ταυτόχρονα βοηθούν το έντερό σας να λειτουργήσει σωστά!
  •  Καλύψτε τις ανάγκες σας σε σελήνιο, τον φυσικό διεγέρτη της διάθεσης. Μελέτες έχουν συσχετίσει τα χαμηλά επίπεδα σεληνίου με την κακή διάθεση.  Ιδανική πηγή σεληνίου αποτελούν τα καρύδια, ενώ σε μικρότερες ποσότητες το συναντάμε στο κρέας, τα θαλασσινά, τα φασόλια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.
  • Ω3 λιπαρά οξέα για μνήμη ξυράφι. Εντάξτε στο εβδομαδιαίο σας μενού λιπαρά ψάρια όπως σολομό, τσιπούρα και σαρδέλα και θυμηθείτε κάθε λεπτομέρεια. Καθημερινή κατανάλωση ξηρών καρπών σε σνακ ή σε σαλάτα βοηθούν επίσης.
  • Βιταμίνη Ε: η αντιοξειδωτική βιταμίνη που μας προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες. Οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα φυτικά έλαια αποτελούν τις καλύτερες πηγές της!
  • Γνωρίζατε ότι η σεροτονίνη είναι η ουσία που ηρεμεί το σώμα μας και ότι χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης εμπλέκονται στην εμφάνιση κατάθλιψης; Για να παράγει το σώμα μας αυτή την ουσία, απαιτείται το αμινοξύ τρυπτοφάνη. Και σε ποια τρόφιμα θα το βρούμε; Το γάλα, το κοτόπουλο, η μπανάνα, το σουσάμι, τα αμύγδαλα και τα καρύδια αποτελούν καλές πηγές του αμινοξέος αυτού.

Νικήστε την κατάθλιψη και την κακοδιαθεσία προσλαμβάνοντας επαρκείς ποσότητες βιταμίνης D. Η επαρκής πρόσληψη της βιταμίνης αυτής φαίνεται να σχετίζεται με μειωμένες πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης και δυστυχώς πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι παγκοσμίως εμφανίζουν έλλειψη βιταμίνη D. Λιπαρά ψάρια, ο κρόκος του αυγού, το κόκκινο κρέας, το μοσχαρίσιο συκώτι και τα τρόφιμα εμπλουτισμένα σε βιταμίνη D (γαλακτοκομικά, δημητριακά) μπορούν να συμβάλουν στην κάλυψη των αναγκών του οργανισμού.

 


 

 


Εβίτα Σιατίτσα MSc, Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος Επιστημονικός Συνεργάτης Χαροκοπείου Πανεπιστημίου www.nutrizin.gr